رقابت در صنعت تبليغات بيداد ميکند و هر چاپخانه يا کسبوکاري که به نوعي خدمات چاپ ديجيتال عرضه ميکند، با دست يازيدن به انواع ترفندهاي گولزننده و حتي فريبنده، کوشش دارد که مشتري را به سمت خود جذب کند. در اين هياهو و شلوغي، اگر صداي من به گوش شما برسد، بايد کلاه خود را هوا بيندازم و فرصت را غنيمت بشمارم. حالا اگر قرار است به حرفهاي من گوش کنيد، بايد بگويم براي اموري از جمله چاپ کاتالوگ هيچ وحي منزلي وجود ندارد که آن را بشنويد و با اطمينان صد درصدي به گشتن براي چاپخانه مناسب بپردازيد. در اينجا فقط قصد دارم توصيههاي لازم را به شما بکنم و معلوم نيست همهي آنها به کار شما بيايد.
شايد مغازههاي خدمات فني را ديده باشيد که با چند کاغذ A4 تبليغ چاپ کاتالوگ را ميکنند. اين فروشگاهها به دليل کوچک بودن کسبوکارشان قيمتهاي به مراتب بيشتري را براي چاپ ديجيتال در نظر ميگيرند. اما با مراجعه به يک چاپخانه مجموعهاي از پيشنهادها روي ميز قرار ميگيرد که با کم و زياد کردن تعداد کاتالوگ و يا تعداد رنگ، ميتوانيد هزينههاي خود را مديريت کنيد. شايد اصلا چنين گزينههايي در فروشگاههاي خرد وجود نداشته باشد و شما مجبور باشيد چاپ ديجيتال را در تعدادي مشخص سفارش دهيد.
از طرف ديگر، چون تعداد سفارشها در چاپخانه بسيار بيشتر از دکانهاي سر خيابان است، به دليل تداوم فعاليت چاپخانه به صورت روزانه، هزينههاي کلي مثل کارگر و. کاهش مييابد و در مجموع قيمت تمام شدهي چاپ کاتالوگ براي مشتري، پايينتر خواهد بود. پس در مجموع چاپخانه بهترين گزينه براي چاپ ديجيتال است.
اگر به قيمت چاپ کاتالوگ اهميت ندهيد، مسلما کيفيت چاپ ديجيتال جزء مواردي است که در مورد آن فروگذار نميکنيد. در اين بخش هم بايد اعتراف کنم که چاپخانه با کولهباري پربار به ميدان ميآيد. چرا که دستگاههاي چاپ حرفهاي و صنعتي فقط در چاپخانهها کاربرد دارد و شرکتهاي کوچک که تازه به عرصهي چاپ ديجيتال ورود کردهاند، اصلا توان خريد چنين وسايلي را ندارند. چاپ کاتالوگ هم به عنوان نمود بيروني برند شما عمل ميکند و بايد کيفيتي درخور داشته باشد. پس حتي اگر يک شرکت خود را به عنوان چاپخانه معرفي کرد، اما شما به تازهکار بودن آن شک کرديد، حتما از آنها بخواهيد که دستگاههاي چاپ را به شما نشان دهند.
هنگام عبور از خيابان تبليغات چاپ کاتالوگ فوري برخي از مغازهها را مشاهده کردهايد. اما اين قضيه فقط در فصولي خاص از سال سنخيت دارد و مثلا در ايام منتهي به عيد نوروز، آنها درگير سفارشات مناسبتي هستند و اصلا چاپ کاتالوگ را قبول نميکنند. اما يک چاپخانه به دليل دارا بودن تعداد زيادي دستگاه، ميتواند همزمان چندين سفارش را هندل کند و به نوعي انعطافپذيري لازم را براي پذيرش درخواستهاي تبليغاتي شما دارد. از سوي ديگر، اگر يک موسسهي ارائهکنندهي خدمات چاپ ديجيتال، وبسايت نيز داشته باشد، کار شما راحتتر است و با دردسرهاي مراجعهي حضوري نيز روبهرو نخواهيد بود.
هرچند که در موارد خاص، سپردن چاپ ديجيتال به يک کسبوکار خرد ميتواند چارهي کار باشد، اما به طور کلي و در عموم سفارشات تبليغاتي از جمله چاپ کاتالوگ، اعتماد به يک چاپخانه بهترين و هوشمندانهترين روش اجراي کمپينهاي تبليغاتيِ کاغذي است. اگر به اين توصيههاي من عمل کنيد، سنگي جلوي پاي شما ظاهر نميشود.
درباره این سایت